donderdag 29 december 2016

Mijn Top 10 Beste films van 2016


Het filmjaar is (bijna) weer voorbij. 2016 was wel een jaar met meer slechte dan goede films, maar gelukkig genoeg goede films voor een top 10. Zo hier is de lijst met mijn top 10 films van het jaar. Van deze films heb ik persoonlijk het meest genoten dit jaar.

10

The Conjuring 2 
The Conjuring 2 vond ik persoonlijk de beste horror film van dit jaar. In deze film laat James Wan wederom goed zien dat het vervolg van een (horror) film niet slecht hoeft te zien, zolang er maar genoeg goede aandacht aan wordt besteed. Sommige elementen in de film gingen op een punt wel wat te makkelijk, maar door de goede opbouw kon dit vergeven worden. Ondanks dat James Wan zich nu meer wil focussen op het regisseren van films uit andere genres, blijft hij hopelijk ook nog bezig met het horror genre.


9
The Nice Guys
The Nice Guys was in dit jaar gevuld met onnodige remakes/reboots en vervolgen een goede originele film. Shane Black heeft voor deze film een goed en interessant verhaal geschreven met leuke komische momenten. Hopelijk gaat hij verder met het maken van films zoals deze.
Deze film is ook leuk door het duo van Russell Crowe en Ryan Grosling, die samen leuk proberen samen te werken op hun eigen manier. Ook levert de beginnende actrice Angourie Rice goed werk voor iemand van haar leeftijd. Ik verwacht wel dat ze zal doorbreken in Hollywood. Ze is al gecast in de nieuwe Spider-Man film.


8
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Fantastic Beast and Where to Find Them is een mooie spin-off van de Harry Potter serie, die deze wereld meer uitbreidt. Dit komt vooral door de samenwerking tussen David Yates en J.K. Rowling. Ben erg benieuwd naar de volgende films uit deze serie en hoe ze de wereld meer gaan uitbreiden.



7
Rogue One: A Star Wars Story
Rogue One is ook een mooie Spin-off maar dan van de Star Wars serie. Deze film weet goed de open ruimte tussen het derde en vierde deel van de Star Wars te vullen. Persoonlijk vond ik de film wel wat voorspelbaar, omdat ik wist wat ik ongeveer te zien zal krijgen, maar ondanks dat was het toch mooi om het ook echt te zien te krijgen.



6
Hacksaw Ridge
Hacksaw Ridge was de terugkeer van Mel Gibson als regisseur. Met de film Blood Father maakte hij dit jaar ook al zijn terugkeer als acteur, maar zijn terugkeer als regisseur heeft toch meer indruk gemaakt. Deze film begint met een goede opbouw van het verhaal en personages en eindigt in een adembenemende oorlogsstrijd.


5
Deadpool
Deadpool was een groot risico voor de fox studio, na hun eerste mislukte poging om Deadpool te verfilming in Wolverine Origins. Deze film heeft geholpen die versie van Deadpool te wissen, maar zelfs hem de lef om deze versie belachelijk te maken en toe te geven dat de studio daar de mist in mee was gegaan. Verder is dit gewoon een goede en komische film die is zoals hij hoort te zijn. Dit was ook wel de grappigste film van het jaar.


4
The Jungle Book
The Jungle Book zag er in de trailer uit als een flop met slechte effecten, maar de film zelf heeft dit snel doen vergeten. In deze film hebben ze wel veel blue screen cgi en motion capture gebruikt, maar dit valt niet terug te zien. Tijdens het kijken van deze film voelde het aan dat je als kijker echt in de jungle was. Jon Favreau heeft met deze film mooi laten zien wat voor een goede regisseur hij kan zijn en dat wanneer een regisseur genoeg tijd en aandacht aan een film besteed hij er iets moois van kan maken. Ik kijk al uit naar zijn versie van The Lion King.

3
Arrival
Arrival was een erg interessante sci-fi film waarin je net als de personages in de film meer moet nadenken over hoe je het best contact kunt leggen met buitenaardse wezens. De details van deze film hebben ze goed geheim kunnen houden, waardoor je als kijker niet weet wat je moet verwachten. Als je gewoon met de kennis naar deze film ging dat het geen actie film zou worden dan zou je je prima kunnen hebben vermaakt. Persoonlijk vind ik het ook wat leuker als de film je als kijker uitdacht het mysterie rond de film zelf op te lossen. Dit komt wel vaker voor in films van Denis Villeneuve.
Bepaalde dingen wist ik voor het me verteld werd te raden, maar ook weer niet alles.


2
Captain America: Civil War
In Captain America: Civil war zagen we hoe de helden tegenover elkaar kwamen te staan en het uiteindelijk tegen elkaar moesten opnemen. Marvel heeft hun serie al goed opgebouwd sinds 2008 met de eerste Iron Man film. Ook zonder een gedetailleerde introductie wisten ze wat extra nieuwe personages toe te voegen aan hun film serie. Deze film bevat een van de beste scenes waarin de verschillende groepen helden het tegen elkaar opnemen. Als kijker heb je vast wel gehad dat je van partij wisselde tijdens het kijken van de film, zo wist deze film je als kijker goed bij het verhaal te betrekken.


1
Nocturnal Animals
Nocturnal Animals had na mijn mening het meeste interessante verhaal van het jaar. De film bestond dan wel uit drie verschillende verhalen, maar deze speelde goed op elkaar in. Bij deze film moet je je gedachte ook goed bij de film houden om met volledig te begrijpen. De eerste keer dat ik deze film zat zaten mensen voor mij die vaak onderling met elkaar zaten te praten en die op het einde zeiden dat ze de film niet begrijpen en daarom slecht vonden.
Jake Gyllenhaal zijn personage in deze film gaat door zware gebeurtenissen heen en op het eind had ik wel medelijden met hem. Dit is ook pas de tweede film die Tom Ford heeft geregisseerd. Van mij mag deze film meerdere prijzen winnen.



Dit zijn de tien films die ik kan aanraden om een keer te bekijken.

Morgen zal ik mijn lijst met de top 10 slechte films van dit jaar online zetten en geloof mij dit jaar had genoeg troep en zat vol teleurstellingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten