vrijdag 30 december 2016

Mijn Top 10 slechtste films van 2016


2016 was echt een jaar gevuld met slechte film. Dit jaar had vele onnodige remakes/reboots en vervolgen.
Bij deze de lijst met de 10 films die mij dit jaar gewoon verveelde en geïrriteerd hebben dit jaar.

10
Independence Day: Resurgence 
De eerste Independence Day film was voor de tijd toen deze film uitkwam een enorme hit. Als kind was dit ook een van mijn favoriete sci-fi films, maar toen ik ouder werd, leerde ik wel dat de film ook zijn domme momenten heeft, maar door de goede opbouw van de film viel hier mee te leven.
Het 20 jaar latere vervolg van Independance Day heeft echter geen goede opbouw, maar wel teveel domme momenten. De film neemt zichzelf ook veel te serieus met te veel praat scenes waar ik haast van in slaap viel. Op het eind proberen ze ook alles overdreven te groot te maken, waardoor ze de film Aliens eigenlijk gewoon op een slechtere manier na doen. Ze hebben ook het lef om de film met een open einde te eindigen, op de hoop nog een film te kunnen maken, maar als dat hoeft van mij niet te gebeuren.


9
Ghostbusters
Ghostbuster kreeg dit jaar onnodig een reboot dat aantoont dat Hollywood zonder ideeën begint te zitten en dus klassieke films van vroeger over gaat doen in een modern jasje. Regisseur Paul Feig heeft goede komedies gemaakt zoals: Spy en Bridesmaids, maar bij deze film ging hij compleet de mist in. Kate McKinnon haar personage was het enige licht punt in de film, maar verder moest ik alleen lachen om een moeder die steeds moest lachen als haar kinderen schrokken van een "enge" scene.


8
Gods of Egypt
Gods of Egypt was een goed voorbeeld van een film waar ze weinig tijd, geld en aandacht aan hebben besteed. In deze film kon je gewoon in alle scenes duidelijk zien waar ze CGI hebben gebruikt en wanneer de cast voor een green screen stond. Gerard Butler is een goede acteurs, maar in deze film was hij te overdreven, waardoor het onbedoeld in een slechte komedie verandert.

7
Mechanic: Resurrection
Mechanic: Resurrection was een van de vele onnodige vervolgen van dit jaar. Deze eerste Mechanic film was zelf al niet zo bijzonder, waarom ze dan een vervolg hebben gemaakt, blijft onduidelijk.
Het verhaal van de film is ook erg slordig en apart gedaan.  Jason Statham zijn personage zet na een avond met Jessica Alba haar personage te hebben doorgebracht alles op het spel om haar te redden.
De film was ook erg bewegelijk gefilmd, waardoor je niet  duidelijk kunt volgen wat er allemaal gebeurd.

6
Zoolander No.2
Zoolander No.2 was ook een onnodig vervolg. De eerste Zoolander was op zich zelf al een aparte film met komedie elementen die je persoonlijk leuk moet vinden, maar die film nam qua populariteit met de jaren af. Het tweede deel wist niet de populariteit terug te brengen en eindigde zo als een onhandige film, waar niet echt om te lachen viel.

5
The Purge: Election Year
Deze derde Purge film kon de serie net als de tweede Purge film iets verbeteren, maar helaas heeft deze derde Purge film de serie alleen maar verpest, door het onnodige groter en serieuzer te maken. Uiteindelijk kun je de film wel dom noemen, want de personages in de film hebben 12 uur de tijd waar de regels niet gelden en wat wil iemand in deze tijd doen: een snoepreep stelen. Dan vraag ik me echt af of de schrijvers niets beter konden bedenken.

4
Shut In
Shut in was de slechtste horror film van het jaar. Deze film zat vol fouten qua verhaal. De wendingen waren zo slecht dat je ze eigenlijk gewoon belachelijk kunt maken. Sommige gebeurtenissen veranderde ook snel zonder duidelijke uitleg. Het gevaar in de film heeft namelijk een hamer als wapen, maar op een punt weet Noami Watts met deze hamer aan het gevaar te ontsnappen, maar in de volgende scene heeft het gevaar de hamer weer in zijn bezit. Zo krijg je als kijker al snel de vraag: Zij had die hamer net toch?

3
My Big Fat Greek Wedding 2
Deze film was het meest onnodige vervolg van dit jaar. De eerste film had een klein succes, maar dit kleine succes steeg de makers naar het hoofd. Ze wilde direct meer zelfde soort verhalen maken en begonnen zo met een tv-serie die naar zeven afleveringen alweer stopte. 13 jaar later probeerde ze het met deze film, maar hadden wederom geen succes.


2
Fifty Shades of Black
Fifty Shades of Black was een parody van de Fifty Shades of Grey film. Hierin probeerde ze deze film belachelijk te maken door het op een meer komischer manier na te spelen. Hierin zijn ze alleen niet geslaagd, terwijl dit zo simpel zou moeten zijn. Ze hebben alleen het tegenovergestelde bereikt door te laten zien dat het nog slechter kan dan Fifty Shades of Grey.

1
Nine Lives
Dit was echt de slechtste film die ik dit jaar heb gezien. Deze film is geregisseerd door Barry Sonnenfeld, de regisseur van Men in Black en bevat acteurs als Kevin Spacey en Christopher Walken. Mijn grote vraag is waarom ze deze film hebben gemaakt. Leuk voor kinderen misschien? Denk het niet, want er zit teveel zakelijke en serieus gesprekken in de film over bedrijven. Misschien dat bepaalde komische elementen leuk waren voor kinderen, maar dan kun je toch beter met de kinderen Garfield gaan kijken.
Dit zijn de tien film die ik kan afraden om te zien. Ik ben blij dat ik ze na deze lijst gemaakt te hebben weer kan vergeten. Ik zeg niet dat je deze film zelf moet haten zoals ik dat hier doe. Als je wel plezier met een van deze films hebt gehad vind ik dit dan respecteer ik dat en vind dit vooral knap.

Graag wil ik iedereen weer bedanken van het lezen, volgen en liken van mijn reviews van dit jaar. Dit jaar heb ik meer films kunnen zien dan voorheen. Dit komt door de movie pas van de Vue bioscoop. Dit is echt een aanrader voor film fans.
Ik hoop dat 2017 toch een beter jaar mag gaan worden dan 2016.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten